• Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
0

Eerste Hulp bij Party Planning

  • Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
Blog, Interview, Ondernemen

Interview met Innah van Gather & Brunch

Leestijd: 3 min

You go, girl! is een reeks interviews met vrouwelijke ondernemers in de party- en event planning sector.

In dit interview met Innah van Gather & Brunch gaan we het hebben over vrouwelijk ondernemerschap. De opmars van bijeenkomsten voor vrouwen is groter dan ooit. Alleen maar goed nieuws, want zolang vrouwen elkaar supporten bereiken we meer! En wat is er beter dan een combinatie van heerlijke brunches, interessante onderwerpen en ambitieuze vrouwen? In Amerika al een hit, maar nu ook in Nederland dankzij Gather & Brunch. Genoeg reden voor een gezellig interview met eigenaresse Innah over haar concept.

1. Vertel, wat is Gather & Brunch en hoe ben je op het idee gekomen? 

“Gather & Brunch is een reeks events om vrouwen samen te brengen. Vrouwelijk ondernemerschap is belangrijk. Ze schuiven aan om hun verhalen te delen, te netwerken en dat allemaal aan een tafel met lekker eten. Elk event heeft als doel om te inspireren, samen te leren en relaxen na een lange week vol verantwoordelijkheden. We brunchen op zondagen zodat iedereen de week – en vooral de maandag – vol positieve energie kan starten.”

2. Wat voor onderwerpen komen aan bod tijdens jouw events? 

“In het begin zijn we gestart met vrouwen uit allerlei sectoren en fases in hun leven. Van onderwijzers, wetenschappers en fotografen tot influencers. Na een tijd werden onze events steeds meer bezocht door vrouwelijke ondernemers uit de creatieve sector. De rode draad is dat we dezelfde passies delen en bespreken waar we tegenaan lopen. Het zijn de ups én de downs die ons verder helpen. Op onze events is er zoveel verbinding, ook op persoonlijk vlak. Dat is hoe samenwerkingen tot stand komen. Gather & Brunch probeert getalenteerde vrouwen uit te nodigen die hun succesverhaal delen. Daar halen anderen veel inspiratie uit tijdens de brunch.”

3. Op 16 februari organiseer je een Galentines Day event voor vrouwen. Wat houdt dat precies in?

“Galentine’s Day is – zonder twijfel – mijn favoriete event. Het is een viering van alle belangrijke vrouwelijke vriendschappen in je leven. Het thema dit jaar is zelfliefde. Denk prosecco, stapels pannenkoeken, muziek en heel veel gezelligheid! In de fotohoek kun je terecht om nieuwe herinneringen te maken met je vriendinnen.”

4. Vrouwen zien vaker obstakels bij het starten van hun eigen bedrijf. Hoe heb jij die obstakels overwonnen?

“Ook ik was bang om te starten, maar ik geloof in een leven zonder spijt van dingen die je wilde doen maar niet hebt gedaan. Ik ben er dus gewoon voor gegaan en ja, dat betekent proberen, vallen en weer opstaan. Vrouwelijk ondernemerschap brengt verandering in de wereld. Er zijn zoveel dingen die ik beter kan doen, maar al die dingen hebben mij geleid naar geweldige mensen. Je ervaart mooie momenten mee waarvan ik zelf nooit had gedacht dat ik ze zou meemaken.”

5. Als je Gather & Brunch zou omschrijven in drie woorden, wat zouden ze zijn?

“Ondersteunend, verwelkomend en aanmoedigend.”

6. Wat is jouw #1 advies aan vrouwen die hun eigen bedrijf willen starten?

“Doe wat je kan met wat je nu hebt. Laat het idee van perfectie niet in de weg staan van wat je wilt bereiken.”

Enthousiast geworden door dit interview met Innah van Gather & Brunch?Ga naar hun website en woon een event bij via: www.gatherandbrunch.com, volg ze op instagram @gatherandbrunch, of stuur een mail naar hello@gatherandbrunch.com . 

TAGS:brunchinterviewlocatie
Delen

Ook interessant

5 meest gemaakte financiële fouten door party planners

27 oktober 2020

Hoe je een party planning bedrijf runt naast je baan

17 januari 2019

Waarom je niet met een contactformulier moet werken

24 november 2021
Vorig bericht
6x liefdevolle inspiratie voor Valentijnsdag
Volgend bericht
Hebben klanten interesse in jouw party diensten?

Zoeken

Hi, ik ben Fabienne

Hi, ik ben Fabienne

Welkom bij Eerste Hulp bij Party Planning! Ik begeleid vrouwen van passie naar party bedrijf met online cursussen en feestelijke events. Benieuwd hoe ik jou kan helpen? Neem een kijkje bij onze cursussen. Spreek je snel! xoxo

Word party leverancier

Producten

  • Verdienmodellen voor Party Queens €27.00
  • Party Budget in 3 stappen Party Budget
    Waardering 5.00 uit 5
    €79.00
  • Party Queen Kit
    Waardering 5.00 uit 5
    €49.00
  • Masterclass: Party-proof offertes opstellen Training Masterclass: Party-proof offertes opstellen €39.00

Categorieën

Recente blogs

  • 3 manieren om jouw favoriete klant te bereiken

    18 mei 2022
  • Welke afspraken maak je met een klant?

    4 mei 2022
  • Hoe start je een party bedrijf vanuit huis?

    18 april 2022

Hét feestje voor je inbox

Ontvang feestelijke party planning tips en blijf op de hoogte van onze events.

Please wait...

Bedankt voor het aanmelden!

Volg ons @partyplanningacademy

“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​
​​​​​​​​
💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​
Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​
​​​​​​​​
⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​

👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan
Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan.
​​​​​​​​
📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit
Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram.

💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou!
​​​​​​​​
Hoe denk jij hierover?
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​ Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​ ​​​​​​​​ ⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​ 👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan. ​​​​​​​​ 📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram. 💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou! ​​​​​​​​ Hoe denk jij hierover?
1 week geleden
View on Instagram |
1/5
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​
​​​​​​​​
👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​

💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​

⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​

💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​

📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​

🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​

📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​
​​​​​​​​
😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat.

Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten?

#partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​ 💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​ ⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​ 💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​ 📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​ 🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​ 📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat. Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten? #partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
2 weken geleden
View on Instagram |
2/5
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
1 maand geleden
View on Instagram |
3/5
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! ➡️ Swipe voor een simpele rekensom. Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector. Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;) Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
2 maanden geleden
View on Instagram |
4/5
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
2 maanden geleden
View on Instagram |
5/5

2018-2021 © Eerste Hulp bij Party Planning Site Powered by Pix & Hue.

Van Passie naar Party Planner start weer op 2 mei 2022. Schrijf je nu in via de Academy! Sluiten