Je weet wat ze zeggen: het is altijd gezellig in het zuiden! Amy van Wow Events & Styling is daar absoluut het bewijs van. Haar bedrijf verzorgt ballondecoratie, aankleding en enthousiast horecapersoneel zodat haar klanten volop kunnen genieten. Er moet tenslotte gefeest worden. Eerste Hulp bij Party Planning sprak Amy over haar party bedrijf starten en kansen grijpen.
1. Waar kwam het idee vandaan om een eigen bedrijf te starten?
Amy: “Ik kom uit een ondernemend gezin, waardoor ik op jonge leeftijd al mee kreeg welke verantwoordelijkheid en passie je nodig hebt om voor jezelf te beginnen. Toch was de start van WoW Events vrij spontaan. In de zomer van 2019 schreef ik WoW Events & Styling in bij de KvK. Ik studeerde nog, had geen investeringskapitaal en geen idee hoe het zou gaan lopen. Maar ik had wel een heel duidelijk doel; mijn creativiteit en organisatietalent inzetten om anderen te laten genieten van hun feest of bijzondere gelegenheid. Vandaag de dag knijp ik mijzelf wel eens om te beseffen hoe WoW is gegroeid.”
2. Wat is jou het meest bijgebleven van de opleiding Van Passie naar Party Planner?
Amy: “Het enthousiasme en plezier van Fabienne, wat een heerlijke vrouw! Niet geheel onbelangrijk; het verdienmodel, (wat af en toe nog steeds lastig is, ik geef het eerlijk toe). In de opleiding hebben wij geleerd hoe je tot een verkoopprijs moet komen. Een vrij simpele formule die in je hele ondernemingsweg fijn te gebruiken is.”
3. Hoe verliep de eerste boeking van Wow Events & Styling?
Ämy: “Toen ik besloot om “het gewoon te gaan doen” zat ik nog op school. Tijdens de les gaf ik een geïrriteerde reactie op een docent. Ik klapte ik eruit dat ik zou stoppen met school en voor mijzelf wilde gaan beginnen. Nou, daar stond ik dan, “Oh, en wat ga je doen dan?” zei de docent. Vastberaden beantwoorde ik zijn vraag “Ik ga feesten en bijzondere gelegenheden organiseren en aankleden.”
Mijn uitschrijving van school was zo geregeld en een week later belde een oudklasgenoot mij. “Hey, jij organiseert toch feesten? Mijn zus en haar man vieren zaterdag hun verjaardag groots. Ze willen aankleding en horeca personeel. Ik heb gezegd dat ik iemand ken die dat kan regelen, dussss eh?!” Met een bek vol tanden zei ik meteen: “tot zaterdag!”
Last-minute shopte ik overal en nergens allerlei styling en met mijn volgepropte Ford Ka reed ik met een vriendin naar de feestlocatie. We versierden alles en stonden die avond ook achter de bar om de gasten van een drankje te voorzien. Leuk om te vertellen is dat er tijdens het tappen een man naar ons toe kwam om een visitekaartje te vragen; Ik zei dat ik het later zou geven omdat ze in de auto lagen, maar de waarheid is dat ik nog niet eens visitekaartjes had!”
4. Wat een verhaal! Is er een opdracht die je is bijgebleven?
Amy: “We hebben de afgelopen jaren veel verschillende boekingen mogen verzorgen, van WoW hostess aanvragen tot aan verjaardagsfeesten, jubilea gelegenheden, bedrijfsborrels, (21)-diners, babyshowers, gender reveal feestjes en heel bijzonder ook bruiloften! De Anuga Horeca beurs in Köln, onze eerste internationale boeking waar onze WoW Hostessen een week hebben gestaan, was een enorm succes! Daarnaast ook een bruiloft die ons altijd bij zal blijven. Na de eerste kennismaking volgden velen afspraken en locatiebezoeken met het bruidspaar. Samen namen we alles tot in de puntjes door. We hebben hard gewerkt om de ceremonie, de borrel, het diner en het feest aan te kleden met een WoW gevoel. Volgens mij is dat best goed gelukt!”
5. Heb je een gouden tip voor dames die een eigen party bedrijf willen starten?
Amy: “Ondernemen is niet alleen maar leuk. Het is absoluut geen makkie en niets komt aanwaaien, maar daarnaast is het ook een mega uitdaging in de positieve zin. Je bent flexibel en vrij om je eigen keuzes te maken. Mijn gouden tip is om er voor te zorgen dat je samenwerkt met mensen die je vertrouwt. Denk aan een goede boekhouder en aan vaste en fijne leveranciers. Zorg voor goede communicatie onderling, wees dankbaar en lief maar nooit te goed gelovig, Uiteindelijk is het jouw pakkie ‘an!”
Waar kunnen we jouw bedrijf volgen op social media of heb je een website?
Amy: “Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op http://www.wow-eventstyling.nl of op Instagram. Voor Event Styling en Party Planning kijk je op @wow.eventstyling en voor Horeca en Hostess diensten kun je een kijkje nemen op @wow.horeca.”