• Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
0

Eerste Hulp bij Party Planning

  • Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
Interview

Interview met WoW Events en Styling

Leestijd: 4 min

Je weet wat ze zeggen: het is altijd gezellig in het zuiden! Amy van Wow Events & Styling is daar absoluut het bewijs van. Haar bedrijf verzorgt ballondecoratie, aankleding en enthousiast horecapersoneel zodat haar klanten volop kunnen genieten. Er moet tenslotte gefeest worden. Eerste Hulp bij Party Planning sprak Amy over haar party bedrijf starten en kansen grijpen.

1. Waar kwam het idee vandaan om een eigen bedrijf te starten?

Amy: “Ik kom uit een ondernemend gezin, waardoor ik op jonge leeftijd al mee kreeg welke verantwoordelijkheid en passie je nodig hebt om voor jezelf te beginnen. Toch was de start van WoW Events vrij spontaan. In de zomer van 2019 schreef ik WoW Events & Styling in bij de KvK. Ik studeerde nog, had geen investeringskapitaal en geen idee hoe het zou gaan lopen. Maar ik had wel een heel duidelijk doel; mijn creativiteit en organisatietalent inzetten om anderen te laten genieten van hun feest of bijzondere gelegenheid. Vandaag de dag knijp ik mijzelf wel eens om te beseffen hoe WoW is gegroeid.”


2. Wat is jou het meest bijgebleven van de opleiding Van Passie naar Party Planner?

Amy: “Het enthousiasme en plezier van Fabienne, wat een heerlijke vrouw! Niet geheel onbelangrijk; het verdienmodel, (wat af en toe nog steeds lastig is, ik geef het eerlijk toe). In de opleiding hebben wij geleerd hoe je tot een verkoopprijs moet komen. Een vrij simpele formule die in je hele ondernemingsweg fijn te gebruiken is.”


3. Hoe verliep de eerste boeking van Wow Events & Styling?

Ämy: “Toen ik besloot om “het gewoon te gaan doen” zat ik nog op school. Tijdens de les gaf ik een geïrriteerde reactie op een docent. Ik klapte ik eruit dat ik zou stoppen met school en voor mijzelf wilde gaan beginnen. Nou, daar stond ik dan, “Oh, en wat ga je doen dan?” zei de docent. Vastberaden beantwoorde ik zijn vraag “Ik ga feesten en bijzondere gelegenheden organiseren en aankleden.”

Mijn uitschrijving van school was zo geregeld en een week later belde een oudklasgenoot mij. “Hey, jij organiseert toch feesten? Mijn zus en haar man vieren zaterdag hun verjaardag groots. Ze willen aankleding en horeca personeel. Ik heb gezegd dat ik iemand ken die dat kan regelen, dussss eh?!” Met een bek vol tanden zei ik meteen: “tot zaterdag!”

Last-minute shopte ik overal en nergens allerlei styling en met mijn volgepropte Ford Ka reed ik met een vriendin naar de feestlocatie. We versierden alles en stonden die avond ook achter de bar om de gasten van een drankje te voorzien. Leuk om te vertellen is dat er tijdens het tappen een man naar ons toe kwam om een visitekaartje te vragen; Ik zei dat ik het later zou geven omdat ze in de auto lagen, maar de waarheid is dat ik nog niet eens visitekaartjes had!”


4. Wat een verhaal! Is er een opdracht die je is bijgebleven?

Amy: “We hebben de afgelopen jaren veel verschillende boekingen mogen verzorgen, van WoW hostess aanvragen tot aan verjaardagsfeesten, jubilea gelegenheden, bedrijfsborrels, (21)-diners, babyshowers, gender reveal feestjes en heel bijzonder ook bruiloften! De Anuga Horeca beurs in Köln, onze eerste internationale boeking waar onze WoW Hostessen een week hebben gestaan, was een enorm succes! Daarnaast ook een bruiloft die ons altijd bij zal blijven. Na de eerste kennismaking volgden velen afspraken en locatiebezoeken met het bruidspaar. Samen namen we alles tot in de puntjes door. We hebben hard gewerkt om de ceremonie, de borrel, het diner en het feest aan te kleden met een WoW gevoel. Volgens mij is dat best goed gelukt!”


5. Heb je een gouden tip voor dames die een eigen party bedrijf willen starten?

Amy: “Ondernemen is niet alleen maar leuk. Het is absoluut geen makkie en niets komt aanwaaien, maar daarnaast is het ook een mega uitdaging in de positieve zin. Je bent flexibel en vrij om je eigen keuzes te maken. Mijn gouden tip is om er voor te zorgen dat je samenwerkt met mensen die je vertrouwt. Denk aan een goede boekhouder en aan vaste en fijne leveranciers. Zorg voor goede communicatie onderling, wees dankbaar en lief maar nooit te goed gelovig, Uiteindelijk is het jouw pakkie ‘an!”


Waar kunnen we jouw bedrijf volgen op social media of heb je een website?

Amy: “Voor meer informatie kun je een kijkje nemen op http://www.wow-eventstyling.nl of op Instagram. Voor Event Styling en Party Planning kijk je op @wow.eventstyling en voor Horeca en Hostess diensten kun je een kijkje nemen op @wow.horeca.”

TAGS:ballondecoratieinterviewparty planner wordenwow events
Delen

Ook interessant

Interview met Chantal van Hip Hip Hooray

12 april 2018

Interview met Virtual Assistant Cinderella

30 september 2018

Interview met Jade en Rebecca van Cherished Moments

8 juni 2020
Vorig bericht
Kwaliteiten die elke party stylist nodig heeft
Volgend bericht
3 lessen die je in de party sector leert

Zoeken

Hi, ik ben Fabienne

Hi, ik ben Fabienne

Welkom bij Eerste Hulp bij Party Planning! Ik begeleid vrouwen van passie naar party bedrijf met online cursussen en feestelijke events. Benieuwd hoe ik jou kan helpen? Neem een kijkje bij onze cursussen. Spreek je snel! xoxo

Word party leverancier

Producten

  • Contractbundel
    Waardering 5.00 uit 5
    €149.00
  • Verdienmodellen voor Party Queens €27.00
  • Party Queen Fix
    Waardering 5.00 uit 5
    €195.00
  • Party Budget in 3 stappen Party Budget
    Waardering 5.00 uit 5
    €79.00

Categorieën

Recente blogs

  • 3 manieren om jouw favoriete klant te bereiken

    18 mei 2022
  • Welke afspraken maak je met een klant?

    4 mei 2022
  • Hoe start je een party bedrijf vanuit huis?

    18 april 2022

Hét feestje voor je inbox

Ontvang feestelijke party planning tips en blijf op de hoogte van onze events.

Please wait...

Bedankt voor het aanmelden!

Volg ons @partyplanningacademy

“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​
​​​​​​​​
💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​
Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​
​​​​​​​​
⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​

👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan
Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan.
​​​​​​​​
📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit
Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram.

💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou!
​​​​​​​​
Hoe denk jij hierover?
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​ Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​ ​​​​​​​​ ⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​ 👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan. ​​​​​​​​ 📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram. 💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou! ​​​​​​​​ Hoe denk jij hierover?
1 week geleden
View on Instagram |
1/5
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​
​​​​​​​​
👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​

💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​

⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​

💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​

📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​

🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​

📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​
​​​​​​​​
😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat.

Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten?

#partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​ 💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​ ⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​ 💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​ 📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​ 🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​ 📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat. Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten? #partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
2 weken geleden
View on Instagram |
2/5
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
1 maand geleden
View on Instagram |
3/5
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! ➡️ Swipe voor een simpele rekensom. Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector. Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;) Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
2 maanden geleden
View on Instagram |
4/5
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
2 maanden geleden
View on Instagram |
5/5

2018-2021 © Eerste Hulp bij Party Planning Site Powered by Pix & Hue.

Van Passie naar Party Planner start weer op 2 mei 2022. Schrijf je nu in via de Academy! Sluiten