• Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
0

Eerste Hulp bij Party Planning

  • Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
Ondernemen, Party planning

5 interessante vragen om aan je klant te stellen

Leestijd: 3 min

Wat zijn goede vragen om aan je klant te stellen? Je kent ze vast wel: klanten met hoge verwachtingen en een ontoereikend budget. Soms frustrerend, maar ergens ook begrijpelijk. De meeste klanten hebben namelijk geen idee wat het allemaal kost. Of hoeveel tijd je kwijt bent om alles te organiseren. Voorkom teleurstellingen en stel je klant de juiste vragen!

#1 Wat is de datum en locatie?

Dit is de meest simpele vraag, maar zeker belangrijk. Als nog niet duidelijk is welke datum en locatie het wordt, heeft het effect op alle andere beslissingen. Locaties vinden kost veel tijd, maar je bent nog veel meer tijd kwijt als de klant geen idee heeft wat voor locatie ze zoeken. Stel deze simpele vraag dus altijd.

#2 Hoeveel gasten worden er verwacht?

Dit is ook een van de vragen om aan je klant te stellen. Het verschil in kosten tussen 200 en 500 gasten is erg groot. Zorg dus dat je klant goed nadenkt over het maximaal aantal gasten. Bespreek ook wat haalbaar is, niet alleen qua budget maar ook qua wensen. Voorkom dat je klant verrast reageert wanneer de kosten oplopen naarmate het aantal gasten toeneemt. Dit brengt ons meteen naar de volgende belangrijke vraag.

#3 Wat is het budget?

Je kunt vragen naar het totale budget als je bijvoorbeeld een compleet feest verzorgt. Gaat het om een styled table voor een bepaald aantal personen, dan is het budget per persoon handiger. Het geeft meteen een beeld hoeveel je per gast kunt besteden. Als de klant hier over heeft nagedacht is dat een goed teken! Geef je klanten een indicatie van de kosten door een voorbeeld te geven van andere opdrachten die je gedaan hebt. Wat het bedrag ook is, zorg dat je uiteindelijk weet wat het budget is. Zo weet je precies hoeveel je kunt uitgeven.

#4 Welke drie dingen maken het feest succesvol?

Zodra je meer weet over het budget, is het tijd om uit te zoeken of het haalbaar is om aan de verwachtingen van je klant te voldoen. Elke klant heeft wensen en daar wil je zoveel mogelijk aan voldoen. Vraag naar drie dingen die absoluut aanwezig moeten zijn om de klant gelukkig te maken. Ze kunnen jouw opdracht namelijk maken of breken. Niet alle klanten zijn realistisch, dus durf jouw advies te geven (jij bent tenslotte de expert!) Maak twijfels bespreekbaar tijdens het intakegesprek, zodat er geen miscommunicatie ontstaat.

#5 Wat wil jouw klant absoluut niet?

Vergelijkbaar met de vorige vraag, alleen dan in een wat negatieve zin. Als je klant bijvoorbeeld geen taart lust of een hekel heeft aan de kleur rood, is het flink balen als dat niet van tevoren gecommuniceerd is. Weet dus goed wat een ‘no-go’ is voor je klant, zodat je hier rekening mee kunt houden en hun wensen goed in beeld hebt.

Meer vragen om aan je klant te stellen

Deze vijf belangrijke vragen vertellen je veel over je potentiële klant voordat je akkoord gaat met de opdracht. Begrijpen wat je klant wil bepaalt het succes van je opdracht, maar is ook een manier om je klanten beter te leren kennen. Wees dus niet bang om vragen te stellen! In onze Party Queen Kit vind je een intakeformulier met de 10 allerbelangrijkste vragen om te stellen tijdens het intakegesprek.

Party Queen Kit

Party Queen Kit

Party planners en party stylisten hebben 101 dingen te doen als het om een feest gaat. Dat hoef ik jou vast niet te vertellen! Deze unieke Party Queen Kit bevat alle documenten en formulieren die je nodig hebt om jouw opdracht te organiseren als een pro. Dit is een digitaal product. Je kunt het uitprinten of er digitaal in werken.

€49.00
Winkel nu
TAGS:blogbudgetcommunicatieklantensuccesvol eventvragen
Delen

Ook interessant

Zo val je op tussen andere party planners in de branche

25 januari 2021

3 manieren om jouw favoriete klant te bereiken

18 mei 2022

Waarom je niet met een contactformulier moet werken

24 november 2021
Vorig bericht
7 redenen waarom een party planner boeken slim is
Volgend bericht
Heb je als party planner een ondernemingsplan nodig?

Zoeken

Hi, ik ben Fabienne

Hi, ik ben Fabienne

Welkom bij Eerste Hulp bij Party Planning! Ik begeleid vrouwen van passie naar party bedrijf met online cursussen en feestelijke events. Benieuwd hoe ik jou kan helpen? Neem een kijkje bij onze cursussen. Spreek je snel! xoxo

Word party leverancier

Producten

  • Party Queen Kit
    Waardering 5.00 uit 5
    €49.00
  • Party Budget in 3 stappen Party Budget
    Waardering 5.00 uit 5
    €79.00
  • Verdienmodellen voor Party Queens €27.00
  • Masterclass: Party-proof offertes opstellen Training Masterclass: Party-proof offertes opstellen €39.00

Categorieën

Recente blogs

  • 3 manieren om jouw favoriete klant te bereiken

    18 mei 2022
  • Welke afspraken maak je met een klant?

    4 mei 2022
  • Hoe start je een party bedrijf vanuit huis?

    18 april 2022

Hét feestje voor je inbox

Ontvang feestelijke party planning tips en blijf op de hoogte van onze events.

Please wait...

Bedankt voor het aanmelden!

Volg ons @partyplanningacademy

…

2018-2021 © Eerste Hulp bij Party Planning Site Powered by Pix & Hue.

Ondernemer worden in de party sector? Meld je nu aan voor Van Passie naar Party Planner in de Academy! Sluiten