Hoe je klanten krijgt voordat je een party bedrijf start

Leestijd: 2 min

Heb je ervaring opgedaan als startende party planner of stylist? Dan denk je er misschien aan om een eigen party bedrijf te starten. Terwijl jij in 12 weken alle onderdelen van je bedrijf uitwerkt in onze cursus, kun je alvast reclame maken voor je toekomstige party bedrijf.

Breng je party bedrijf onder de aandacht

Probeer alvast interesse te wekken bij potentiële klanten voordat je bedrijf officieel start. Toen mijn cursus Van Passie naar Party Planner nog een concept was, had ik al klanten in de rij staan. Waarom? Ik maakte er al reclame voor. Het gaf een flinke boost zelfvertrouwen en bevestiging dat er écht interesse was in mijn cursus. 

Interesse in je party diensten

In de periode dat je een party bedrijf start, kun je prima je toekomstige diensten aanbieden bij potentiele klanten. Ook als ze jouw diensten nog niet direct nodig hebben, is het zaadje alvast geplant. Dat betekent dus een pitch voorbereiden. Als je de vraag wat je doet antwoordt met ‘Ik ben party planner’, zegt dat nog weinig over wat je voor iemand kan betekenen. Antwoord in plaats daarvan met iets als: “Ik help drukke moeders met het plannen van een onvergetelijke verjaardag voor hun kinderen, zodat ze hun handen vrij hebben op de dag zelf.” Nu is het een stuk duidelijker.

Mensen kopen van mensen

Als party planner heb je veel te maken met verschillende mensen. De reden dat een klant jou boekt in plaats van je concullega heeft alles te maken met een klik. Een party bedrijf starten is mooi, maar als je geen verbinding maakt met de potentiële klant is de kans kleiner dat ze je boeken. Er is niets mis met jezelf zijn. Daarmee win je het vertrouwen van je klant. Dat is precies wat jouw werk zo belangrijk maakt. Klanten kopen niet wat je doet, ze kopen waarom je het doet. En de enige manier om mensen daar echt bij te betrekken, is door ze mee te nemen in de beleving.

Informeer iedereen over je party bedrijf

Een paar tips:

  • Begin met netwerken en praat van tevoren met mensen over je plannen om hun reactie te zien
  • Maak alvast visitekaartjes
  • Leg contact via Instagram, Facebook of LinkedIn
  • Houd een lijst bij van geïnteresseerden en informeer ze zodra je geopend bent
  • Perfectioneer je pitch
  • Laat iedereen in jouw netwerk weten dat je er klaar voor bent.
DutchEnglish