5 signalen die je vertellen dat je nog niet geschikt bent om parties te plannen

Leestijd: 3 min
[et_pb_section bb_built=”1″][et_pb_row][et_pb_column type=”3_5″][et_pb_text _builder_version=”3.17.4″]

Je hebt het vast wel eens gehoord: “parties plannen, dat kan toch iedereen?” Elke keer als ik zoiets hoor, rol ik mijn ogen 360 graden. Ja, iedereen kan het maar niet iedereen kan het op een professionele en succesvolle manier. So let’s get real. Heb jij de juiste skills om succesvolle events te plannen, of moet je nog een paar dingen verbeteren om goed van start te gaan? Ontdek het met deze 5 signalen!

 

1. “Ik doe het morgen wel”

Als jij dit herkent ben je nog niet klaar om professionele events te plannen. Als je continu alles uitstelt, komt er een moment dat je veel te weinig tijd hebt om alles nog voor elkaar te krijgen. En dat betekent een rommelig event en ontevreden klanten. Misschien kom je er in het begin goed mee weg, maar uiteindelijk kom je jezelf hard tegen. En jouw bedrijf werkt alleen als jij er zelf voor werkt. Motiveer jezelf om dingen meteen op te pakken door een planning te maken.

 

2. Je bent slecht in plannen

Als je slecht bent in plannen en afspraken maken (wat je absoluut kunt leren), is de kans groot dat je dit moet verbeteren om een succesvolle party planner te zijn. Om ervoor te zorgen dat je geen tijd (en dus geld) verliest, is kunnen plannen echt cruciaal. Als je steeds achter de feiten aanloopt, krijgen je klanten door dat je niet weet wat je doet.

 

3. “Oeps, helemaal vergeten!”

Als je je afspraken niet nakomt, kom je over als onbetrouwbaar. Het is belangrijk dat klanten en partners op je kunnen rekenen. Eén ding wat absoluut erger is dan een slechte planning, is zeggen dat je iets gaat doen en het vervolgens niet doet. Dit is de snelste manier om je eigen bedrijf én je reputatie om zeep te helpen.

 

4. Je bent ongeduldig en niet behulpzaam

Deze eigenschappen staan bij mij bekend als ‘party pooper eigenschappen’. Alles in deze business draait om klantvriendelijkheid. Als klanten een slechte vibe van jou krijgen of merken dat hun event geen prioriteit heeft, gaan ze meteen op zoek naar iemand anders. Sommige klanten kunnen erg vervelend zijn, maar dat is geen reden om je zo te gedragen. Communiceer op een nette manier, blijf behulpzaam en respectvol.

 

5. Je durft geen nee te zeggen

Als je geen nee durft te zeggen op momenten dat het écht nodig is, ga je een moeilijke tijd tegemoet. Je bent ingehuurd om je expertise, dus jij weet hoe je de opdracht het beste kunt uitvoeren. De ene opdracht gaat moeizamer dan de ander. Het budget is te klein voor de wensen van de klant, de klant is veeleisend of je moet 1001 dingen regelen die eigenlijk niet zijn afgesproken.  In zulke gevallen is het jouw taak om ‘zen’ te blijven en je klant hierop aan te spreken. Gelukkig kun je je indekken met een waterdicht contract om vervelende situaties te verkopen. You’re too pretty for jail!

[/et_pb_text][/et_pb_column][et_pb_column type=”2_5″][et_pb_signup _builder_version=”3.17.4″ title=”Een feestje voor je inbox” activecampaign_list=”|none” aweber_list=”|none” campaign_monitor_list=”|none” constant_contact_list=”|none” convertkit_list=”|none” emma_list=”|none” feedblitz_list=”|none” getresponse_list=”|none” hubspot_list=”|none” icontact_list=”|none” infusionsoft_list=”|none” madmimi_list=”|none” mailchimp_list=”|none” mailerlite_list=”|none” mailpoet_list=”|none” mailster_list=”|none” ontraport_list=”|none” salesforce_list=”|none” sendinblue_list=”|none” /][et_pb_sidebar _builder_version=”3.17.4″ area=”sidebar-1″ body_text_color=”#e2b86f” background_color=”rgba(255,255,255,0.6)” header_font=”|700|||||||” body_font=”|700|||on||||” saved_tabs=”all” /][/et_pb_column][/et_pb_row][/et_pb_section]