• Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
0

Eerste Hulp bij Party Planning

  • Home
  • Academy
    • Party bedrijf starten
    • Prijzen berekenen
    • Offertes opstellen
    • Gratis webinars
    • Recensies
  • Blog
  • Shop
  • Over
  • Log in
Blog, Ondernemen, Party planning

Eigen party bedrijf starten? Dit zijn 4 dingen die je moet weten

Leestijd: 3 min

Een eigen party bedrijf starten lijkt makkelijker dan het is. Inmiddels heb ik genoeg ervaring om 4 dingen die elke startende party planner moet weten met je te delen.

1. Je prijs is een reflectie van jou en je kennis

Vrouwen vinden het over het algemeen lastiger om hun financiële waarde te bepalen wanneer ze een eigen party bedrijf starten. Toen ik net begon en mijn prijzen probeerde te berekenen, was het heel moeilijk om hier zelfverzekerd over te zijn. Nu, drie jaar later, weet ik wel beter. Er komt zoveel meer kijken bij het runnen van een business. Je kunt pas winst maken als jouw financiële plaatje klopt. 

Je prijzen zijn geen weerspiegeling van jouw persoonlijke waarde, maar van de kennis die jij als expert hebt opgebouwd, de werkprocessen die je hebt opgezet en de service die je biedt. Zelfs als beginner weet je meer dan de klant, dus bied jezelf niet te goedkoop aan. Toen ik dát eindelijk besefte, werd ik veel zelfverzekerder over de prijzen die ik vraag. 

View this post on Instagram

A post shared by Party Planning Academy (@partyplanningacademy)

2. Besteed diensten uit

Een tweede punt die elke startende party planner moet weten is: besteed dingen uit. Alle uren die je besteed aan zaken die je eigenlijk niet wilt doen, gaat af van de tijd die je wilt besteden aan dingen die je wél wilt doen. Neem bijvoorbeeld een stagiaire die meeloopt met opdrachten, zodat jij je kunt focussen op het grotere geheel. Of automatiseer bepaalde processen, zo simpel als een automatisch antwoord als je een mail ontvangt, of het instellen van een online boekhouding. Dit helpt om je focus te behouden en te voorkomen dat je je overbelast voelt. 

3. Wacht niet op het perfecte moment

Hoe eerder je een eigen party bedrijf start, hoe eerder je succes behaalt. Jouw idee hoeft niet perfect te zijn voordat je het de wereld in stuurt. Bedenk wat je vandaag al kunt doen om aandacht te krijgen voor jouw party producten of diensten. Vraag bijvoorbeeld om feedback bij potentiële klanten. Laat hen vertellen wat ze graag terugzien in jouw diensten. Je bent een startende party planner, maar je weet goed wat je kan.

De reden dat mijn cursussen succesvol zijn, is omdat ik continu blijf vragen wat er beter kan. Je eerste versie is nooit je laatste versie, en zeker niet je beste versie. Hoe eerder je jouw party diensten onder de aandacht brengt bij potentiële klanten, hoe groter de kans dat ze jou vertrouwen en jouw bedrijf helpen vormgeven. 

4. Maak korte metten met je angsten

Ik zou liegen als ik zeg dat ik geen angsten ken. Geloof mij, ik heb er genoeg, maar ik laat ze niet in de weg staan van wat ik wil bereiken. Mijn bedrijf ontwikkelen doe ik vooral in mijn eigen bubbel. Daarbij kijk ik niet naar wat anderen doen, maar naar mijn eigen kwaliteiten en ambities. Een eigen party bedrijf starten is nog steeds mogelijk. We hebben allemaal een uniek karakter, een eigen manier van werken en een eigen verhaal om te vertellen. Jij bent toch niet op de wereld gezet om een kopie te zijn van iemand anders? Er is genoeg ruimte voor startende party planners om zichzelf te onderscheiden.

Geniet van elk moment!

Natuurlijk kom ik wel eens in situaties waarbij andere ondernemers het veel beter voor elkaar hebben dan ik. Maar dan denk ik al snel: so what? In het leven krijg je wat je krijgt en daar moet je iets moois van maken. Een eigen bedrijf beginnen is al moeilijk genoeg, zelfs als het geweldig goed gaat. Onzekerheid maakt het alleen maar gecompliceerder, dus laat het gaan en geniet van elk moment.

TAGS:eigen bedrijf starten; financiën; party planning; event planning; diensten aanbieden; prijzen bepalentips
Delen

Ook interessant

5 meest gemaakte financiële fouten door party planners

27 oktober 2020

Regel deze 7 zaken voordat je een party dienst aanbiedt

6 juni 2021

Hoe start je een party bedrijf vanuit huis?

18 april 2022
Vorig bericht
Ondernemers over corona-proof party planning vanuit huis
Volgend bericht
Een party bedrijf starten met weinig budget

Zoeken

Hi, ik ben Fabienne

Hi, ik ben Fabienne

Welkom bij Eerste Hulp bij Party Planning! Ik begeleid vrouwen van passie naar party bedrijf met online cursussen en feestelijke events. Benieuwd hoe ik jou kan helpen? Neem een kijkje bij onze cursussen. Spreek je snel! xoxo

Word party leverancier

Producten

  • Contractbundel
    Waardering 5.00 uit 5
    €149.00
  • Party Budget in 3 stappen Party Budget
    Waardering 5.00 uit 5
    €79.00
  • Masterclass: Party-proof offertes opstellen Training Masterclass: Party-proof offertes opstellen €39.00
  • Party Queen Fix
    Waardering 5.00 uit 5
    €195.00

Categorieën

Recente blogs

  • 3 manieren om jouw favoriete klant te bereiken

    18 mei 2022
  • Welke afspraken maak je met een klant?

    4 mei 2022
  • Hoe start je een party bedrijf vanuit huis?

    18 april 2022

Hét feestje voor je inbox

Ontvang feestelijke party planning tips en blijf op de hoogte van onze events.

Please wait...

Bedankt voor het aanmelden!

Volg ons @partyplanningacademy

“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​
​​​​​​​​
💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​
Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​
​​​​​​​​
⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​

👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan
Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan.
​​​​​​​​
📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit
Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram.

💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou!
​​​​​​​​
Hoe denk jij hierover?
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
“Ik krijg veel klanten als ik kortingsacties heb, maar voor de reguliere prijs boekt niemand." Dit is waarom:​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 💰 Je biedt te vaak korting aan​​​​​​​​ Kortingen zijn bedoeld voor een korte periode om mensen over de streep te trekken. Eén of twee keer per jaar is meer dan genoeg. Als je regelmatig kortingsacties hebt, dan trek je koopjesjagers aan. Dat zijn geen loyale klanten.​​​​​​​​ ​​​​​​​​ ⏰ Je geeft klanten het gevoel dat je reguliere prijs te hoog is. Waarom zou je anders zo vaak kortingen aanbieden? De reguliere prijs voelt al snel aan als 'te duur'. Ze wachten gewoon tot je weer een kortingsactie aanbiedt.​​​​​​​​ 👸🏽 Je trekt onbewust de verkeerde doelgroep aan Het kan liggen aan de manier waarop je communiceert. Waar heeft jouw doelgroep interesse in? Wat willen ze zien? Waar lopen ze tegenaan en hoe kan jij dat voor hen kan oplossen? Pas je communicatie hierop aan. ​​​​​​​​ 📸 Het beeldmateriaal is geen match met je kwaliteit Ons werk is visueel. Goed beeldmateriaal is essentieel om in deze business boekingen te krijgen. Zorg voor heldere foto’s vanuit verschillende hoeken. Laat je volgers voelen en zien wat ze kunnen verwachten. Onduidelijke foto’s zijn minder aantrekkelijk, vooral op Instagram. 💡 Kortom: straal uit dat jij in de waarde van je diensten gelooft! Pas je prijs niet aan omdat de eerste de beste persoon vindt dat jij te duur bent. Wanneer je eenmaal weet wie er in jouw party planning straatje past, kun je gericht naar ze op zoek. Of beter nog: ze vinden jou! ​​​​​​​​ Hoe denk jij hierover?
1 week geleden
View on Instagram |
1/5
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​
​​​​​​​​
👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​

💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​

⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​

💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​

📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​

🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​

📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​
​​​​​​​​
😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat.

Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten?

#partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
De party sector is een servicegerichte industrie. Zoveel mensen, zoveel wensen. Het maakt je leven als #partyplanner, #cakeboss of #balloonqueen makkelijker als de gemaakte afspraken duidelijk zijn. Maar welke afspraken maak je met een klant?​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 👸🏼Verantwoordelijkheden: weet waar jij wel en niet verantwoordelijk voor bent. Welke rol heb je en wat verwachten klanten van jou? Leg dit schriftelijk vast met de klant.​​​​​​​​ 💸 Budget: is er een budget? Vraag of ervan afgeweken mag worden of niet. In mijn webinar ‘5 meest gemaakte financiële fouten in de party sector’ vertel ik hier meer over (elke woensdag om 20:00 uur).​​​​​​​​ ⚒️Opbouw en afbouw: klanten kijken heel anders naar hun feest dan wij. Wees duidelijk over de tijd die je nodig hebt. Sommige locaties geven slechts één uur de tijd (crazy I know!).​​​​​​​​ 💰 Meerprijs: naarmate de boeking dichterbij komt wil de klant misschien extra diensten afnemen. Leuk en aardig, maar daar moeten ze wel extra voor betalen. Factuur sturen, dus. A girl’s gotta get paid!​​​​​​​​ 📸 Beeldmateriaal: Ons werk is visueel en dat is wat verkoopt. Je wilt jouw beeldmateriaal inzetten voor je bedrijf. Stel de klant op de hoogte. Bespreek vooraf bijvoorbeeld of er kinderen op de foto mogen of niet.​​​​​​​​ 🛒 Betaalafspraken: ze maken je leven als ondernemer zoveel makkelijker. Werk met een aanbetaling om de opdracht te bevestigen. Laat ook weten wanneer het restant betaald moet zijn.​​​​​​​​ 📝 Annuleren en wijzigen: het kan gebeuren dat een boeking gewijzigd of geannuleerd wordt. Maar een slimme meid is op alles voorbereid! Bepaal hoe en wanneer gewijzigd of geannuleerd mag worden. En ook welke kosten eraan verbonden zijn!​​​​​​​​ ​​​​​​​​ 😎Dit alles laat je opnemen in je algemene voorwaarden, die gelden voor elke klant. Wil je specifieke details van de opdracht vastleggen? Dat kan in een overeenkomst. In de shop vind je een contractbundel die hier speciaal voor is ontwikkeld door een advocaat. Welke van deze afspraken maak jij al met je klanten? #partyplanningacademy #ballonstylist #partystylist #kinderfeestjes #eventbackdrop #balloonsetup #balloondecorations #partyindustry #algemenevoorwaarden #cricutc
2 weken geleden
View on Instagram |
2/5
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Whoop whoop! Vandaag zijn Djamailla, Rowena, Dominique, Adrienne, Samira, Luiza en Claudia gestart met Van Passie naar Party Planner 🥳 Wat wil jij ze meegeven over de wondere wereld van party planning? Deel jouw tip hieronder 💕
1 maand geleden
View on Instagram |
3/5
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! 

➡️ Swipe voor een simpele rekensom.

Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector.

Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;)

Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Let’s talk money, honey! Of in dit geval: budgetten. Ik laat zien hoe je altijd genoeg verdient aan een opdracht. Een passie hebben is prachtig, but a girl’s gotta get paid! ➡️ Swipe voor een simpele rekensom. Houd je elke keer te weinig over en maak je geen winst? Misschien maak je een van de vijf meest gemaakte financiële fouten in de party sector. Op 15 maart staat er een webinar gepland hierover. Ik laat zien hoe je dit wel goed aanpakt, zodat je niet langer meebetaalt aan het feest van jouw klant ;) Koop je ticket via de Instagram Shop 🥳
2 maanden geleden
View on Instagram |
4/5
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
partyplanningacademy
partyplanningacademy
•
Follow
Vandaag heb ik een bezoekje gebracht aan Polaberry Rotterdam waar de netwerkborrel plaatsvindt op 25 maart van 18:00 - 20:30 uur. How cuteee is this place 😍 Wij zijn ook gelijk de eersten die daar een besloten event mogen houden. Ik heb met trots verteld over de geweldige community die wij hebben en alle talenten die in deze groep zitten. Ze zijn super enthousiast om ons te ontvangen! Met wie kom jij? Tag jouw #partyqueen ❤️ Tickets: https://www.ticketkantoor.nl/shop/nwb
2 maanden geleden
View on Instagram |
5/5

2018-2021 © Eerste Hulp bij Party Planning Site Powered by Pix & Hue.

Van Passie naar Party Planner start weer op 2 mei 2022. Schrijf je nu in via de Academy! Sluiten