Krijg een beeld van jouw favoriete klant
Jouw favoriete klant loopt ergens rond. Maar hoe zie die persoon eruit? Denk aan leeftijd, geslacht of de locatie van jouw favoriete klant. Dit zegt veel over diensten waar deze persoon interesse in kan hebben. Als je weet wat voor type het is, dan weet je ook hoe je tegen diegene moet praten. Bijvoorbeeld als een vriendin, of juist heel strikt en zakelijk.
Duidelijke boodschap
Je favoriete klant bereiken heeft alles te maken met de boodschap die je wilt overbrengen. Stel dat jouw favoriete klant een hippe moeder is die graag all-out gaat met kinderfeestjes. Achterhaal dan waar zulke moeders op afkomen. Woorden als gepersonaliseerd, trendy en luxe werken bijvoorbeeld goed voor high-end klanten. Foto’s zeggen meer dan duizend woorden. Je service luxe noemen en vervolgens een stockfoto van internet plukken gaat niet werken. Wees dus origineel.
Weet tegen wie je praat
Overweeg vervolgens hoe je de boodschap over gaat brengen, Waar woont, werkt en vermaakt jouw ideale klant zich? Als je de levensstijl van je favoriete klanten begrijpt, kun je effectiever netwerken en adverteren op de plekken waar ze vaak zijn. Word bijvoorbeeld lid van een netwerkclub met ondernemers die al zulke klanten hebben of kennen. Of plekken waar moeders vaak komen met hun vriendinnen. Netwerken is het beste wat je kunt doen voor je bedrijf. Naamsbekendheid groeit als steeds meer mensen weten dat jouw bedrijf bestaat.
Check de resultaten
Last but not least is het belangrijk om te zien of alle inspanning ook iets oplevert. Voeg bijvoorbeeld een checkbox toe aan je offerteformulier waar klanten kunnen aangeven hoe ze jou hebben gevonden. De bezoekers van de website van Eerste Hulp bij Party Planning komen bijna allemaal via Instagram (grote kans dat jij hier via Insta bent gekomen). Hoe specifieker je richt op je favoriete klant, hoe beter zij je kunnen vinden!