Hey, toekomstige party ondernemer! Het opzetten van je eigen party bedrijf klinkt als een feest, maar laten we de feesthoedjes nog even afzetten. In deze blog gaan we je alles vertellen over de kosten die gemoeid zijn met het starten van je eigen party paradijs. Dus laten we gelijk duiken in de glitter en de cijfers!
1. Bepaal jouw stijl
Voordat we die fles champagne opentrekken om jouw party bedrijf te starten, moet je weten wat je gaat aanbieden. Wat wordt jouw feestelijke stijl? Van kinderfeestjes tot glamourous get togethers, elke niche heeft zijn eigen kostenplaatje. Reken de kosten van apparatuur, decoratie, promotie en verzekering uit. Een financieel plan is de basis om financiële stress te voorkomen.
2. De kosten van een party bedrijf
Als je mij vraagt: “Wat kost het om een party bedrijf te starten?’ dan kan ik je vertellen dat alles wat je nodig hebt geld kost. Spullen inkopen, flyers maken of misschien wil je eerst een professionele shoot organiseren. Maar hoeveel dat is heb je zelf in de hand. Bespaar in ieder geval niet op de belangrijkste zaken. Zo heb je verzekeringen nodig die zorgen dat je goed ingedekt bent als er iets fout gaat. En juridische documenten voor als een kant besluit om niet te betalen.
3. Slim inkopen
Marketing is als een discobal die jou aankondigt voordat iemand je boekt. Bereid je voor op kosten voor een professionele website, sociaal media en misschien wat advertentiekosten (ga hier niet meteen mee los). Voordat je de portemonnee trekt en alles inkoopt wat je ziet, is het goed om te weten dat je als starter slim moet investeren. De kosten van jouw party bedrjf variëren, maar met een goed doordacht budget en een vleugje ondernemersgeest kun je al snel de rode loper uitrollen!
Ben je klaar om als party planner te beginnen? Neem dan een kijkje bij de Beginnerscursus!