Pakketten aanbieden als party planner is een goede aanvulling als je altijd dezelfde diensten aanbiedt. Je tijd onderwaarderen is één van de grootste fouten die bijna elke party planner maakt. Sommigen rekenen hun tijd helemaal niet mee in de prijs en dat is super zonde! Lees verder als je wilt weten hoe je een pakket samenstelt.
Pakketten aanbieden
Het begint met checken welke diensten het meest populair zijn. Welke diensten boeken je klanten het meest? En ook belangrijk: wat boeken ze er vaak bij? Vraag op Facebook of Instagram in welke diensten zij het meest interesse hebben. Als je pakketten maakt van diensten die vaak samen geboekt worden, dan verkoopt het een stuk makkelijker.
Stel je pakket samen
Je klant moet in één oogopslag kunnen zien wat ze krijgen. Geef duidelijk aan wat er inbegrepen is en welke diensten extra bijgeboekt kunnen worden. Eigenlijk zou het pakket voor zich moeten spreken en de klant meteen enthousiast maken. Als je klant weinig vragen heeft voordat ze het aanschaffen, zit je goed!
Ga terug in de tijd
Denk terug aan voorgaande opdrachten. Hoeveel tijd heb je eraan besteed? Welke kosten heb je gemaakt? Wat ging goed en wat ging minder goed? Zet dit voor elke dienst op een rijtje, zodat je weet wat je wel en niet aan het pakket toevoegt. Sommige diensten kosten teveel tijd en zijn minder geschikt voor een pakket. Beschrijf duidelijk wat er bij het pakket is inbegrepen om elke vorm van miscommunicatie te voorkomen.
Prijzen voor je pakketten
De prijs hangt af van de diensten die je aanbiedt. De fout die de meeste party planners maken bij pakketten aanbieden is een te lage prijs geven. Je biedt meerdere diensten in één keer aan en besteedt er flink wat tijd aan. Daarnaast reken je natuurlijk ook de kosten van je producten of inkoop mee. Maak dus een goede berekening voordat je van start gaat, anders kan je te weinig overhouden.
Promoot je diensten
Als je pakket eenmaal is samengesteld, is het tijd om het met iedereen te delen! Noem de pakketten op je website, je Facebookpagina en op Instagram. Laat elke potentiële klant weten dat een pakket vanaf nu ook een optie is. Gebruik woorden waar je klanten vaak op zoeken zodat je pakket makkelijker gevonden wordt.
Meten, evalueren en aanpassen
Pakketten aanbieden is een kwestie van proberen. Je eerste pakket is nooit je laatste pakket. Of met andere woorden: oefening baart kunst en de eerste keer zal het nog niet perfect zijn. Dat heeft natuurlijk tijd nodig. Houd bij hoe vaak het verkocht wordt, wat je klanten ervan vinden, hoe je het zelf ervaart. Pas het pakket aan totdat je de beste versie van je pakket hebt waar klanten om staan te springen!