Eerste Hulp bij Party Planning Blog-website-EHBP-53 3 redenen waarom jouw offertes niet geaccepteerd worden

Herken je dit? Je stuurt offertes naar klanten, maar in plaats van een enthousiaste ‘ja’ krijg je vaak geen reactie. Of erger: ze proberen af te dingen. Het kan frustrerend zijn, maar er is een manier om dit te veranderen! Hier zijn drie redenen waarom jouw offertes niet werken zoals je hoopt en wat je eraan kunt doen.

1. Je neemt klanten niet mee in de beleving

Een offerte is meer dan een prijsopgave; het dient ook als voorproefje op het feest. Klanten krijgen een beter beeld wat ze kunnen verwachten en welke prijs erbij hoort. Wat je wilt is ze enthousiast maken! Wat je het beste kan doen, is met een verzamelbedrag werken. Je somt alle diensten op en geeft één totaalprijs. Dat maakt je aanbod veel aantrekkelijker, omdat je jouw aanbod presenteert als een geheel.

2. Je offertes zijn te veel gericht op de prijs

Veel party planners maken de fout om zich teveel te richten op wat het kost, in plaats van focussen op de waarde die ze leveren. Jouw dienst is veel meer waard dan alleen de inkoopkosten en jouw uurtarief. Je hebt tijd en geld geïnvesteerd om steeds beter te worden in je vak. Jouw expertise, dát is waar de klant voor betaalt.

Eerste Hulp bij Party Planning NIEUW-masterclass-offertes-en-facturen-opstellen-2024-aanbod-GYMH-1024x576 3 redenen waarom jouw offertes niet geaccepteerd worden

3. De werkwijze is onduidelijk

Oké, ze hebben de offerte doorgenomen. Wat moet de klant nu doen? Hoe ga je te werk? Wat kunnen ze verwachten? Zorg ervoor dat je aan het einde van je offerte duidelijk maakt wat de volgende stap is. Wil je dat ze contact opnemen voor een gesprek? Of willen ze meteen een boeking plaatsen? En als je niets meer van ze hoort, ga erachteraan! Daar lopen de meeste party planners hun klanten mis.

Wil je offertes opstellen waar klanten ‘ja’ op zeggen?

Wil je direct betere offertes opstellen? In de cursus ‘Offertes opstellen‘ laat ik je stap voor stap zien hoe je een onweerstaanbare offertes opstelt die klanten bijna niet kunnen weigeren.