In dit interview met virtual assistant Cinderella van Cinderella Business Support ontdek je waarom het slim is om zaken uit te besteden.
De droom van elke party planner: een agenda vol opdrachten en héél veel blije klanten. Lekker bezig zijn met de creatieve kant van party planner zijn. Er is alleen één probleem: hoe houd je de rest van je business draaiende als je geen tijd hebt?
“Als Virtual Assistant regelt zij alles waar jij als party of event planner niet aan toe komt (of gewoon geen zin in hebt). Ze ontzorgt, regelt, denkt met je mee en brengt structuur aan in je drukke leven. Tijd voor een gesprek met deze ambitieuze redder in nood!”
Er zijn verschillende soorten Virtual Assistants. Wat voor virtual assistant ben jij?
“Er zijn inderdaad vele VA’s met elk hun eigen expertise. Mijn expertise ligt op het gebied van Event Management. Ik ben er dus voor wedding planners, party planners en andere ondernemers die te maken hebben met het organiseren, coördineren en regelen van events. Zowel online als offline evenementen zijn mijn rode draad.”
Waarom heb je voor de Event Planning sector gekozen?
“Toen ik op mijn vijftiende in de bediening ging werken bij een groot hotel vond ik dit erg leuk. Ik werkte in het restaurant maar kreeg ook veel mee van de bruiloften, congressen en partijen die daar werden gegeven. Na mijn Management en Ondernemers opleiding aan de Hotelschool heb ik 15 jaar de mooiste evenementen en congressen gecoördineerd voor grote bedrijven. Nu ik mijn eigen bedrijf heb vind ik het geweldig om datgene te doen wat ik altijd wilde doen. Mijn hart, mijn passie ligt op het gebied van evenementen met name in de particuliere sector.”
Ik kan mij voorstellen dat geen één dag hetzelfde is voor jou. Wat voor werkzaamheden voer je uit?
Dat is precies wat het zo ontzettend leuk maakt! Ik werk voor diverse geweldige ondernemers en zoek geschikte locaties, houdt de agenda en mails bij, onderhoudt contact met klanten offertes uitwerken, facturen versturen, nieuwsbrieven versturen en nog zoveel meer. Omdat ik geloof dat je niet alles alleen hoeft te doen denk ik met je mee. Door actief taken uit handen te geven en door samen te werken, worden jouw doelen bereikbaar!
Waar bijna elke party planner mee kampt is gebrek aan tijd. Wat zijn de voordelen die een virtual assistant biedt?
“Het grootste voordeel van samenwerken met een virtual professional is dat je je tijd anders indeelt. Zijn er taken die jij niet per sé zelf hoeft te doen? Besteedt deze taken dan uit! Zo hou jij meer tijd over voor de taken waar jouw expertise bij nodig zijn, die jij het leukste vindt en waarvoor jij ondernemer bent geworden. het zorgt voor meer balans in je drukke leven.”
Welke eigenschappen vind jij belangrijk in een samenwerking?
“Het mooiste zou zijn als jij net zo ambitieus bent als ik, met een winnaars mentaliteit. Natuurlijk zijn een open en eerlijke communicatie met respect en vertrouwen de basis voor een goede relatie. Dat we beiden een klik hebben en veel waarde en plezier halen uit de samenwerking staat bovenaan.”
Als je één advies mag geven aan iemand die twijfelt om een virtual assistant te nemen, wat zou dat dan zijn?
“Vaak denken ondernemers: wil ik wel taken uit handen geven? Kan een VA de taken net zo goed uitvoeren als dat ik dat kan? Een VA kost geld en moet ingewerkt worden. Die tijd heb je misschien niet. Ik zeg dan: denk eens aan wat er voor jou mogelijk wordt wanneer niets je in de weg staat om te gaan samenwerken? Onlangs ben ik gaan samenwerken met een ondernemer die dankzij onze samenwerking minder stress ervaart, een geordende administratie heeft, en daardoor meer klanten kan aannemen.”
Hoe kunnen party planners jou bereiken?
“Ik nodig je geheel vrijblijvend uit om de mogelijkheden te bespreken. Het is mijn passie om samen met jou, van jouw bedrijf dat succes te maken wat jij voor ogen hebt. Jouw succes is mijn succes! Mocht je liever online afspreken is dat ook mogelijk. Dan plannen wij een Skype afspraak in en drinken wij virtueel een drankje samen.”